Warsztaty w ramach projektu " Cyfrowe GOK- i"

09.02.2021

REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W PROJEKCIE
„Cyfrowe GOK-i w podregionie przemyskim”
POPC.03.02.00-00-0075/19
§ 1
[Informacje ogólne]
1. Projekt realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Programie Operacyjnym Polska Cyfrowa, Oś priorytetowa: III. Cyfrowe kompetencje społeczeństwa Działanie: 3.2 Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej
2. Projekt jest realizowany od dnia 1 stycznia 2020 roku do dnia 31 lipca 2021 roku.
3. Projekt jest realizowany przez Fundację VCC z siedzibą i biurem projektu w Lublinie, ul. Matki Teresy z Kalkuty 18 lok. 16 20-538 Lublin.
4. Celem Projektu jest podniesienie kompetencji cyfrowych 48 pracowników gminnych samorządowych ośrodków kultury (dalej: GOK) zatrudnionych w czterdziestu GOK-ach oraz dzieci i młodzieży w wieku 10-18 lat (384 osób w tym 260 dziewcząt) na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w podobszarze przemyskim (NUTS 34) w zakresie podnoszenia kompetencji cyfrowych do 31.07.2021 poprzez szkolenia stacjonarne grupowe, zajęcia praktyczne prowadzone przez trenera przy współudziale pracownika GOK w szkoleniu dla dzieci i młodzieży w wieku 10-18 lat, zapewnienie wsparcia trenera na etapie szkoleń oraz po zakończeniu zajęć.
5. Wszystkie placówki GOK biorące udział w projekcie zostaną wyposażone w sprzęt i materiały dydaktyczne.
§ 2
[Słownik pojęć]
Wyjaśnienie pojęć użytych w niniejszym regulaminie:
▪ Beneficjent – realizator projektu: Fundacja VCC, prowadząca również biuro projektu w Lublinie, ul. Matki Teresy z Kalkuty 18 lok. 16 20-538 Lublin.
▪ GOK - instytucje kultury prowadzone na szczeblu gminnym, wyłącznie takie jak ośrodki kultury, centra kultury, domy kultury i biblioteki działające w szczególności na podstawie ustawy z dnia 25.10.1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. 1991 nr 114 poz. 493) oraz ustawy z dnia 08.03.1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 1990 nr 16 poz. 95). W przypadku GOK, które prowadzą działalność również w formie podległych jej filii, świetlic, klubów, uwzględniono wyłącznie udział w projekcie głównej instytucji.
▪ Uczestnik Projektu - osoba spełniająca wszystkie kryteria udziału w projekcie zakwalifikowana do udziału
w Projekcie.
▪ Zespół zarządzający projektem: Koordynator projektu, Specjalista ds. logistyki.
§ 3
[Warunki uczestnictwa w projekcie]
1. Projekt skierowany jest do 48 pracowników (w tym 40 kobiet) gminnych samorządowych ośrodków kultury (GOK) zatrudnionych w czterdziestu GOK-ach oraz do dzieci i młodzieży w wieku 10-18 lat (384 osób w tym 260 dziewcząt).
2. Warunkiem wzięcia udziału w Projekcie jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz poprawne wypełnienie i podpisanie formularza zgłoszeniowego wraz z wymaganymi oświadczeniami. W przypadku osób niepełnoletnich na dokumentach wymagany jest podpis prawnego opiekuna dziecka.
3. Podanie nieprawdziwych danych podlega odpowiedzialności, w tym odpowiedzialności karnej, wynikającej z art.297 §1 Kodeksu karnego, za składanie nieprawdziwych oświadczeń, na podstawie których został zakwalifikowany do udziału w Projekcie.
 
§ 4
[Procedury rekrutacji]
1. Rekrutacja jest prowadzona w okresie od 18.02.2020r. do 30.04.2020r. na terenie podregionu przemyskiego (obszar NUTS 34)
2. Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy:
a. nabór deklaracji przez gminną samorządową jednostkę kultury oraz formularzy zgłoszeniowych
pracowników skierowanych do udziału w projekcie. Do udziału w projekcie GOK może zgłosić maksymalnie 2 pracowników. Zgłoszenie więcej niż dwóch pracowników jest możliwe tylko w celu utworzenia listy rezerwowej, z której można zakwalifikować do udziału w projekcie po rezygnacji uczestnika z listy podstawowej, o którym mowa w pkt 7 poniżej,
b. nabór formularzy zgłoszeniowych dzieci i młodzieży. W projekcie może wziąć udział 384 osoby, tj. 8 osób przypadających na każdego pracownika GOK.
c. analiza złożonych formularzy zgłoszeniowych oraz weryfikację pod kątem spełnienia kryteriów formalnych określonych we wniosku o dofinansowanie POPC.03.02.00-00-0075/19 (w przypadku spełnienia kryteriów udziału w projekcie decyduje kolejność zgłoszenia),
3. Zasady przyjmowania zgłoszeń:
a. wszystkie dokumenty zgłoszeniowe do Projektu będą dostępne na stronie internetowej Projektu, zostaną również dostarczone w formie elektronicznej bezpośrednio do GOK-ów, mających siedzibę na terenie podregionu przemyskiego (NUTS 34),
b. dokumenty zgłoszeniowe należy wypełnić czytelnie, podpisać i przesłać w formie skanu na wskazany adres mailowy oraz dostarczyć/przesłać do siedziby Beneficjenta w oryginale (w miarę możliwości w związku z sytuacją epidemiologiczną).
4. Warunkiem przystąpienia do udziału w Projekcie jest:
a. zaakceptowanie niniejszego Regulaminu,
b. złożenie kompletu poprawnie wypełnionych i podpisanych dokumentów zgłoszeniowych tj. formularza zgłoszeniowego wraz z oświadczeniami. W przypadku osób niepełnoletnich dokumenty rekrutacyjne podpisuje opiekun prawny.
5. Kwalifikacji do udziału w projekcie dokonuje Beneficjent.
6. Zakwalifikowani do udziału w Projekcie Uczestnicy projektu zostaną poinformowani drogą mailową lub telefoniczną niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Instytucję Pośredniczącą (Centrum Projektów Polska Cyfrowa) listy złożonych deklaracji instytucji.
7. W przypadku większej liczby kandydatów utworzona zostanie lista rezerwowa. Osoby z listy rezerwowej mogą zostać zakwalifikowane do projektu w przypadku rezygnacji osób z listy podstawowej przed rozpoczęciem udziału we wsparciu lub w przypadku szkoleń w początkowej fazie realizacji tj. poniżej 20% wymiaru godzinowego zajęć.
8. Dokumenty rekrutacyjne przechowywane są w Biurze Projektu.
9. Decyzję o włączeniu do uczestnictwa w projekcie kandydata z listy rezerwowej podejmuje Koordynator projektu.
10. Udział w projekcie jest bezpłatny.
§ 5
[Wsparcie w ramach projektu]
Każdy Uczestnik Projektu otrzyma następujące wsparcie:
1. Pracownicy GOK
a. Zajęcia grupowe w wymiarze 2 moduły x 30 godzin zajęć online lub stacjonarnie w formule wyjazdowej zakresie:
 
▪ dziennikarstwo online – przygotowanie uczestników zajęć do profesjonalnej realizacji zadań twórców zasobów informacyjnych publikowanych w Internecie (serwisy, multimedia, telewizje)
▪ bezpieczne zachowania w sieci – tak w życiu prywatnym, jak i społecznym i w edukacji
b. Mentoring trenera (obecność trenera osobista lub online w zależności od formy prowadzonych zajęć) podczas zajęć praktycznych z uczniami prowadzonych przez trenera w wymiarze 30h tj. 15 spotkań po 2h lekcyjne.
c. Komputer przenośny.
d. Materiały dydaktyczne do prowadzenia zajęć w formie papierowej i elektronicznej oraz pomoce
dydaktyczne.
e. W okresie realizacji projektu - dostęp do platformy e-learningowej wraz ze wsparciem mentora.
f. Nocleg i wyżywienie podczas zajęć grupowych w formule wyjazdowej.
2. Dzieci i młodzież
a. Zajęcia z zakresu dziennikarstwa online i bezpieczeństwa w sieci w wymiarze 30h (15 spotkań po 2godz. lekcyjne). Każdy pracownik GOK prowadzi zajęcia z 8-osobową grupą dzieci i młodzieży. Dopuszcza się realizację zajęć online, stacjonarnie lub hybrydowo.
3. Gminne Ośrodki Kultury
a. Doposażenie w sprzęt i materiały dydaktyczne do prowadzenia zajęć (4 komputery przenośne, wraz z pakietem oprogramowania biurowego oraz oprogramowania do obsługi grafiki wektorowej i rastrowej).
§ 6
[Zasady monitoringu i ewaluacji projektu]
1. W ramach realizacji Projektu prowadzony jest bieżący monitoring działań zaplanowanych w harmonogramie
Projektu.
2. Uczestnik zobowiązany jest do współdziałania z pracownikami zespołu zarządzającego projektem oraz trenerów w zakresie wszelkich działań podejmowanych dla potrzeb monitorowania realizacji projektu.
3. Uczestnik zobowiązany jest do udziału w badaniach ankietowych i testach sprawdzających dotyczących oceny poziomu wiedzy lub posiadanych umiejętności przewidzianych w programie szkolenia.
4. Uczestnik na potrzeby monitorowania projektu zobowiązany jest do:
a. informowania o wszelkich zmianach w danych uczestnika podanych w dokumentacji rekrutacyjnej
w ciągu 7 dni od ich powstania zwłaszcza teleadresowych,
b. potwierdzenia odbioru otrzymywanego wsparcia własnoręcznym podpisem (m.in. listy obecności, materiały dydaktyczne, certyfikaty i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia),
5. Informacje, o których mowa w punktach 1–4 będą wykorzystywane do wywiązania się Beneficjenta z obowiązków sprawozdawczych z realizacji projektu wobec Instytucji Pośredniczącej.
§ 7
[Prawa i obowiązki uczestnika projektu]
1. Każdy uczestnik projektu ma prawo do:
a. udziału w zajęciach gwarantowanych przez program,
b. zgłaszania uwag i oceny zajęć,
c. otrzymania materiałów i pomocy dydaktycznych do zajęć,
d. otrzymania oceny poziomu kompetencji zdobytych podczas realizacji programu w formie
zaświadczenia.
2. Uczestnik Projektu zobowiązuje się do:
a. punktualnego i aktywnego uczestnictwa w działaniach realizowanych w ramach Projektu, w tym
uczestnictwa w co najmniej 80% zajęć szkoleniowych,
b. złożenia podpisu na liście obecności w trakcie zajęć, a także na liście potwierdzającej skorzystanie
z cateringu, noclegu oraz potwierdzającej odbiór materiałów szkoleniowych. W przypadku zajęć w formule online potwierdzeniem obecności na szkoleniu będą zrzuty ekranu robione każdorazowo przez trenera w trakcie szkolenia,
c. wypełniania w trakcie szkoleń ankiet ewaluacyjnych oraz uczestniczenia we wszystkich formach sprawdzania poziomu kompetencji zaplanowanych w ramach szkolenia,
d. bieżącego informowania Beneficjenta o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy jego udział
w Projekcie,
e. zgłaszania wszystkich zmian zawartych w dokumentach rekrutacyjnych, w tym danych adresowych.
3. Beneficjent dopuszcza usprawiedliwienie nieobecności Uczestnika w zajęciach z przyczyn spowodowanych chorobą lub ważnymi sytuacjami losowymi. Uczestnik zobowiązany jest przedstawić pisemne usprawiedliwienie pracownikowi zespołu zarządzającego projektem w terminie 7 dni od zaistnienia nieobecności.
§ 8
[Rezygnacja Uczestnika lub skreślenie z udziału w projekcie]
1. Uczestnik Projektu może zrezygnować z udziału w projekcie w wyniku ważnych zdarzeń losowych, dotyczących jego osoby, uniemożliwiających dalsze uczestnictwo w Projekcie.
2. Beneficjent może wykluczyć Uczestnika z udziału w projekcie w przypadkach:
a. naruszenia przez Uczestnika postanowień niniejszego Regulaminu,
b. rażącego naruszenia porządku organizacyjnego podczas szkoleń,
c. opuszczenia przez Uczestnika ponad 20% czasu szkoleń (łącznie usprawiedliwionych, jak
i nieusprawiedliwionych),
d. podania nieprawdziwych danych w dokumentach rekrutacyjnych.
§ 9
[Postanowienia końcowe]
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 18 lutego 2020 roku i obowiązuje do końca realizacji projektu.
2. Beneficjent zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
3. Uczestnik Projektu pisemnie potwierdza zapoznanie się z Regulaminem rekrutacji i udziału w projekcie.
4. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej projektu oraz w Biurze Projektu.
5. Kwestie nie uregulowane w niniejszym regulaminie rozstrzygane są przez Koordynatora Projektu w porozumieniu z opiekunem Projektu z ramienia Instytucji Pośredniczącej – Centrum Projektów Polska Cyfrowa.

 


czytaj dalej...

Oświadczenie

26.05.2020

OŚWIADCZENIE

 

Szanowni Państwo,

 

w związku z docierającymi do nas sygnałami dotyczącymi telefonicznego nakłaniania przedsiębiorców przez firmę COSINUS do wpłat na rzecz Gminnego Ośrodka Kultury w Dubiecku oświadczamy, że:

W roku 2020 Gminny Ośrodek Kultury w Dubiecku nie przystąpił do Programu Wsparcia Placówek w pomoce dydaktyczne prowadzonego przez ww. firmę. W związku z zaistniałą sytuacją dotyczącą dzwonienia do firm i posługiwaniu się nazwą Gminny Ośrodek Kultury w Dubiecku oraz moim imieniem i nazwiskiem prosimy nie dokonywać wpłat na konto żadnych firm, które zwrócą się do Państwa z prośba o wsparcie finansowe naszej placówki.

 

          Gminny Ośrodek Kultury w Dubiecku w roku 2019 korzystał z Programu Wsparcia Placówek w pomoce dydaktyczne.

Firma COSINUS zaproponowała wówczas przesłanie dwóch bezpłatnych pakietów:
1/ Gry Edukacyjne 
2/ Artykuły plastyczne z książkami z serii Akademia rysowania.

Pierwszy pakiet otrzymaliśmy w roku 2019 drugi na początku roku 2020.

Za przesłane pomoce dydaktyczne zgodnie z porozumieniem wysłane zostały podziękowania.

W podpisanym wówczas przez Dyrektora GOK Dubiecko porozumieniu jest zapis

„FIRMA ZOBOWIAZUJE SIĘ WE WŁASNYM ZAKRESIE ZNALEŚĆ FIRMY, KTÓRE SFINANSUJĄ MATERIALY DLA PAŃSTWA”.

W porozumieniu nie ma informacji że przedstawiciele w/w firmy będą dzwonić do firm i prosić w naszym imieniu o wsparcie finansowe dla naszej placówki.

 

Z poważaniem

 

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Dubiecku

wraz z pracownikami.


czytaj dalej...

DZIEŃ DZIECKA - konkurs

25.05.2020

W dniu dzisiejszym został rozstrzygnięty konkurs z okazji

DNIA DZIECKA
 

W konkursie udział wzięło 14 prac plastycznych i 2 prace literackie , które uczestnicy wysłali do GOK Dubiecko pocztą elektroniczną. Komisja w składzie: Krystyna Kisała, Marta Cwian, Małgorzata Bembenek po obejrzeniu prac konkursowych wyróżniła:
 

W kategorii praca plastyczna:
- Izabelle Zawadzką
- Bartłomieja Undziakiewicz
- Emilię Popowczak
- Emilię Siwulec
- Zuzannę Rokicką

 

W kategorii praca literacka
- Natalię Popowczak

 

 


czytaj dalej...

Konkurs fotograficzny z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca

05.05.2020

W dniu dzisiejszym tj. 25 maja 2020 r. został rozstrzygnięty konkurs z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca pn. „Nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba, niż piękne, bezchmurne niebo, kwiecista łąka, moja mama, mój tato i ja”. Do konkursu zostało zgłoszone 22 fotografie, spośród wszystkich prac komisja w składzie: Wójt Gminy Dubiecko Jacek Grzegorzak, Przewodniczący Rady Gminy Dubiecko Jerzy Brożyna, Radny Rady Gminy Dubiecko Marek Blecharczyk i Sekretarz Gminy Gminy Dubiecko Andrzej Szałyga wyróżniła:
Weronę Kurasz, Katarzynę Szybiak, Emilię Binko, Maję Roman, Zuzannę Brożyna i Martynę Czekaj. Za wszystkie przesłane fotografie bardzo serdecznie dziękujemy i zapraszamy do udziału w następnym konkursie, który ogłosimy wkrótce.

 

Zapraszamy do udziału w konkursie fotograficznym z okazji

Dnia Matki i Dnia Ojca 


czytaj dalej...